Jeg har deltaget i et meget spændende projekt vedrørende entreprenørskabsundervisning i folkeskolen. Jeg blev ansat hos UCC til at indgå i dette projekt. Formålet var at udvikle et idékatalog til undervisning af entreprenørskab i folkeskolen. Jeg fungerede som koordinator for de studerendes undervisningsforløb. Derudover skrev jeg diverse artikler med refleksioner om entreprenørskabsundervisning på læreruddannelsen og i egen undervisning.
Projektets styregruppe bestod af to konsulenter fra Fonden for Entreprenørskab (Anders Rasmussen og Nicolai Nyby), mellemleder for læreruddannelsen (Birgit Grønlund), en lærer med erfaring i entreprenørskabsundervisning (Anja Lea Olsen), to studerende (Anne-Gro Haslund Jensen og Caroline Haarup Mortensen) og projektleder (Lilian Rohde).
På læreruddannelsen deltog jeg i
Lilian Rohdes entreprenante undervisning i faget Almen didaktik og mærkede dermed på egen krop, hvordan læringen
gjorde indtryk. Derefter udarbejdede jeg selv et forløb i billedkunst, med
emnet Manga, japansk tegneserie. Forløbet blev udført på Åvangskolen 2012 i
samarbejde med dansklærer Hanne Hueg. Jeg skulle have været i praktik på
skolen, men fik merit i sidste øjeblik.
Hanne og jeg valgte at gennemføre forløbet alligevel, dog som
samarbejdspartnere, i stedet for rollerne som praktiklærer og praktikant. Det
blev et utrolig spændende projekt!
Forløbet er sakset fra kataloget og
klippet ind herunder. Det fulde katalog er ikke udgivet endnu.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar