Konferencen "Undervisningsdifferentiering – Et princip møder praksis" afholdes af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet i samarbejde med professionshøjskolerne UCC, VIA UC & UC SYD samt Undervisningsministeriet
Udgangspunktet for projektet er det fælles forsknings- og udviklingsprojekt ’Eksemplariske undervisningsforløb i dansk og matematik med fokus på undervisningsdifferentiering og elever med særlige behov’.
Målet med projektet har været begrebsligt at afklare forskellige former for undervisningsdifferentiering samt at udvikle didaktiske designs, som kan afprøves, beskrives, analyseres og evalueres som eksempler på god praksis i forhold til undervisningsdifferentiering rettet mod elever i komplicerede læringssituationer.
Jeg deltog i konferencen. .... Hmmmm
Jeg må indrømme, at det i min verden ikke åbnede døren til mere viden om, hvordan vi undervisningsdifferentiere i praksis.
Jeg fangede Susan Tetler ved konferencens afslutning og stillede hende spørgsmålet:
Hvordan kan I undervisningsdifferentiere, uden interesse og viden om den enkelte elevs læringsforudsætninger?
Hendes svar var enkelt. Ja, det har du ret i, men vi nåede ganske enkelt ikke til den del.
Der blev lavet fantastisk stærke faglige undervisningforløb i dette projekt, men med hensyn til undervisnigsdifferentiering i praksis -vil jeg argumenterer for, at vi ikke kommet længere i praksis
Ingen kommentarer:
Send en kommentar